Sorting
Source
Katalog zbiorów
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia Zduny
(9)
Author
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gurnett Jane
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Morton Tessa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Voss Angie
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Autyzm
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Echolalia
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja sensoryczno-motoryczna
(1)
Język minimalny
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samodzielność
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Genre/Form
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
9 results Filter
Book
In basket
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Connecting and communicating with your autistic child.
Na okładce: Act for Autism, ścieżka trzech kroków.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism – prezentują sprawdzone przez siebiemetody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscuzrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
W książce przedstawiono związek między zaburzeniami integracji sensorycznej i zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Autorka przedstawia istotę procesów SI, charakteryzuje dysfunkcje w tym obszarze oraz opisuje zaburzenia często mylone z zaburzeniami integracji sensorycznej, opierając się nie tylko na literaturze przedmiotu, ale także na badaniach własnych. Zaprezentowana wiedza pomoże zrozumieć funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami językowymi i SI oraz może okazać się pomocna przy konstruowaniu programów stymulujących rozwój najmłodszych. Publikacja przeznaczona jest dla logopedów i terapeutów integracji sensorycznej, ale może okazać się ciekawą lekturą także dla psychologów, pedagogów, lekarzy pediatrów i rodziców dzieci z zaburzeniami mowy i języka oraz zaburzeniami SI.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Understanding your child's sensory signals" 2011.
Instrukcja do książki "Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka" autorstwa Angie Voss Spis treści: stanowią listę sygnałów sensorycznych, które zostały omówiono w niniejszej książce. Sygnały sensoryczne: Na każdej stronie zawarto opis jednego z sygnałów. Objawy sensoryczne ("sygnały, które wysyła dziecko") to wskazówka, dla ciebie, że prawdopodobnie trzeba dostosować bądź zmodyfikować (wzmocniź lub osłabić) informacje sensoryczne docierające do dziecka. Porady: książka ta z założenia ma być przyjazna dla czytelnika, zatem nie zastanawiaj się zbyt długo nad każdym punktem. Jeśli u twojego dziecka pojawia się określony sygnał sensoryczny, sięgaj od razu do części Porady. Zaproponowane pomysły przynoszą korzyści wszystkim dzieciom i w żaden sposób nie mogą nikomu zaszkodzić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zduny
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again